Personalizacja koszulek firmowych to ostatnimi czasy bardzo popularne zjawisko. Dzięki nadrukowaniu na koszulki polo haftu z logo firmy, jego nazwą, podnosimy jej profesjonalizm, sprawiamy, że łatwiej zapada klientom w pamięć jej nazwa i wpływamy na szybką identyfikację naszej marki. Model koszulki polo pozwala również na zabawę kontrastem, poprzez zastosowanie różnych kolorów na kołnierzu czy guzikach.
Profesjonalne projekty na firmowe koszulki polo możemy podzielić na dwie kategorie:
- Gotowe profesjonalne projekty ze stocków (np. z www.istockphoto.com).
- Projekty na zamówienie.
Nas interesuje ta druga kategoria. Zamówienie projektu u profesjonalnego grafika jest najbardziej oczywistą i sprawdzoną metodą, ponadto mamy pewność, że zlecamy pracę odpowiedniemu człowiekowi.
Podczas projektowania firmowej koszulki musi on wziąć pod uwagę wiele czynników, między innymi to, jaką technologią będzie nanoszony nadruk na materiał. Najpopularniejsze metody to:
- sitodruk – przy projektowaniu należy pamiętać o ograniczonej ilości kolorów i o wielkości matryc,
- Direct to Garment – trzeba pamiętać, że standardowe drukarki DTG mogą drukować grafiki wielkości A3, należy wziąć to pod uwagę na etapie projektowania,
- metoda sublimacji – polega na wydrukowaniu grafiki na specjalnym papierze, a następnie nałożeniu go na koszulkę. Tutaj również ogranicza nas wyłącznie rozmiar drukarki,
- metoda FLEX/FLOCK – sprawdzi się przy prostych napisach i obrazkach, składających się z małej ilości elementów i nielicznych kolorów.
Co można umieścić na firmowych koszulkach? Gdy grafik wie już, w jaki sposób projekt, będzie umieszczany na materiale, nie ogranicza go nic poza wyobraźnią. Musi też zdecydować, gdzie umieścić projekt: z przodu, z tyłu czy z dwóch stron. Można stworzyć prostą, ale estetyczną grafikę, bądź puścić wodze fantazji i stworzyć na koszulce mini dzieło, które skutecznie będzie przyciągało wzrok. Wszystko zależy od indywidualnego typu zlecenia i warunków określonych przez klienta.
Koszulki polo z nadrukiem mają szerokie zastosowanie. Mogą służyć jako:
- element identyfikacji na targach branżowych,
- gadżet reklamowy podnoszący rozpoznawalność marki,
- uniformy pracownicze (w gastronomii, hotelarstwie).